onsdag, augusti 08, 2007

Lammfärsbiffar




Det här vad var jag bjöd mina svärföräldrar på när de var hemma hos mig senast. Som ni kanske ser är fetaoströran som jag beskrev i det förra inlägget med här. Middagen bestod av lammfärsbiffar med bland annat lök, fetaost och vitlök i och till detta pressad potatis, en sallad liknande den jag beskrev tidigare samt en hackad olivröra. Som grund till såsen hade jag rödvin, grädde och skyn från en lammstek som jag sparat i frysen. Det här är vad jag kallar en festmåltid!


Lammfärsbiffar
recept för ca 4 personer


500 g lammfärs
1 ägg
1/2 hackad rödlök
2 hackade vitlöksklyftor
100 g smulad fetaost
ett par kvistar hackad rosmarin
salt och peppar


Blanda ihop alla ingredienserna och forma till biffar. Stek i smör eller olja några minuter på varje sida.

Inga kommentarer: