måndag, augusti 27, 2007

En kul idé

I lördags besökte jag matlust-mässan på Street och i Tantolunden. Det fanns mycket att titta på men tyvärr var det alldeles för mycket folk för att jag skulle kunna uppleva allt så som jag hoppats. Vi åt jättegoda kroppkakor från Blekinge och vandrade runt bland landskapen som fanns representerade och en del nya idéer och inspiration hann jag i alla fall snappa upp. Den största aha-upplevelsen för mig var när jag fick smaka på rönnbär som lagts in i en vanlig vinäger och salt-lag. Rönnbris har jag för mig att de kallade dem. De små rönnbären såg lite skrynkliga ut och smakade nästan exakt som kapris. Vilken smart idé! Defenitivt någonting jag måste exprimentera lite med själv. Tänk vad dekorativt och spännande med röd kapris i sallader och dyligt.
Mycket folk var det som besökte matlust

Inga kommentarer: